Port of Vancouver

Pas om 10 uur komen we in actie. Paul en Naf vieren vandaag hun 30-jarig jubileum! Maar eigenlijk vieren we dat al 3 weken lang. Bij een Wal-Mart scoren we eerst een taskoffer, want we hebben inmiddels teveel bagage voor onze 3 koffers. Met crepes, sap en koffie picknicken we bij de cruiseterminal om de hoek van het hotel waar de enorme Celebrity Millennium ligt. Het is bewolkt en 25 graden. We kijken naar watervliegtuigen die komen en gaan. Er is een event in het Convention centre, Anime revolution (Japanse animatie), en het stikt van de verkleedde mensen, de ene nog gekker of stoerder dan de ander, leuk!

Daarna checken we in voor de vlucht van morgen en gaan we zwemmen op de 4e etage van het hotel. Als we richting restaurant Tap & Barrel aan het water lopen, vertrekt juist het cruiseschip! Vanaf de patio hebben we een geweldig uitzicht op wat er allemaal op en boven het water gebeurt. We eten weer zo heerlijk en proosten op ons gezin en op een gewéldige vakantie! Daarna struinen we nog wat rond en nemen alles nog even in ons op. We pakken alvast 3 koffers in, zodat het laatste spul morgenochtend zo is ingepakt. De boys zijn eraan toe om naar huis te gaan, maar Paul en Naf hadden nog véél langer kunnen blijven in dit heerlijke emigratie-waardige land!

Naar huis
Een makkelijk ontbijtje op de kamer en dan rijden we de volgende ochtend de stad door naar het vliegveld. De auto inleveren na 2500 gereden km’s en even later in de rij voor de douane. We spenderen onze laatste Canadese dollars, bekijken het aquarium en de kids spelen bij de speelboot met andere kids. We vertrekken, maar dit keer zonder dat weemoedige gevoel ‘dat we nog niet klaar zijn’. We hebben op het fantastische eiland alles gezien en gedaan wat we zo graag wilden doen, en wat hebben vooral het noorden en westen ons overdonderd! Dat wordt weer heerlijk nagenieten met 4400 foto- en filmbestanden.